התנגדות שכנים להיתר בניה

התנגדות שכנים להיתר בניה היא התנגדות שכיחה. על עו"ד התנגדות שכנים לבניה להכיר את הסוגיות המורכבות בנושא. מכתב התנגדות להיתר בניה וכיצד יש לבצע הגשת התנגדות להיתר בניה תל אביב באופן נכון? עורך דין התנגדות שכנים להיתר בניה קולדני מפרט בכתבה.

היתר בניה ללא הסכמת שכנים הוא מצב מורכב – התנגדות שכנים להיתר בנייה מסבכת את המצב אך גם כאשר שכנים מתנגדים להיתר בניה ניתן לא פעם למרות התנגדות של השכנים להיתר בנייה להשיג היתר. מידע בנושא – התנגדות שכנים היתר בניה

התנגדות שכנים להיתר בניה

התנגדות שכנים להיתר בניה
התנגדות שכנים לבניה

עקב המחירים הגבוהים של הדיור הרבה משפחות וציעירים פונים לאפשרות של הרחבת הדירה הקיימת ובכך חוסכים לעצמם את הצורך לקנות מקום גדול יותר ויקר בהרבה. מפני שלהרחיב דירה לעתים תהיה האפשרות הזולה והכדאית ביותר מבחינה תקציבית יש להכיר כי על מנת להרחיב דירה קיימת יש להוציא היתר בנייה. היתר בנייה הוא תהליך ארוך וגם ללא התנגדות שכנים להיתר בניה זהו הליך בעל עלויות כספיות ובנוסף לכך לא פעם נדרשת הסכמת השכנים המגישים לעתים תכופות מכתב התנגדות להיתר בניה.

היתר בניה ללא הסכמת שכנים -התנגדות שכנים להיתר בנייה

חשוב כאשר יש התנגדות שכנים לבניה לפנות אל עו"ד התנגדות שכנים להיתר בניה המתמקצע בכך. אף לפני, בשלב בו מבינים כי זהו התהליך אליו תרצו להכנס כדאי להתקשר עם עו"ד מתאים וזאת על מנת לצמצם את זמן ועלויות ההליך ולמנוע סכסוך שכנים הכל כך נפוץ במצבים אלה.

הגשת התנגדות להיתר בניה תל אביב – מתי נדרשת הסכמה?

עורכי דין מקרקעין קולדני ושותפ' התנגדות שכנים להיתר בניה משנה כאשר רוצים לבנות בניה המחויבת בהיתר. למשל כאשר מבצעים שינויים, שינויים פנימיים שאינם משנים או פוגעים בתשתית הדירה אין דרישה היתר בנייה ולכן אין צורך להסכמתם של השכנים בעניין. התנגדות שכנים לבניה משפיעה על  שינויחיצוני בדירה כמו לסגור מרפסת או להוסיף חדר, כל דבר הגורר שינוי בחזית הבניין וכדומה.

התנגדות שכנים לבניה
התנגדות שכנים להיתר בניה

הגשת התנגדות לתכנית בניה תהיה לרוב כאשר יש מגורים בדירת בית משותף, ובמצב זה יש לצרף אל הבקשה להיתר את ההסכמה של השכנים. שמדובא על ביתים פרטיים ולא על בניין, לא פעם תהיה התנגדות שכנים לבניה מהשכנים הגובלים בחלקה של הבית.

התנגדות שכנים להיתר בניה – מה לעשות?

חשוב להבין כי התנגדות שכנים להיתר בניה אינה אוטמטית מבטלת את הבקשה. אבל כאשר ישנה התנגדות שכנים לבניה, על הועדה המקומית לדון בה וולבחון את סיבותיה והאם היא מוצדקת. כאשר מגישים בקשה להיתר שוקלים את ההבייטים התכנוניים וכחלק מכך את ההשלכות של הבניה הרלוונטית מהבקשה על הסביבה, מהי מידת הרעש, זאו יהום האויר עקב השינוי, האם תהיה פגיעה באור, צפיפות בחניה, או לכלוך ומה ההשפעה של כל אחד מהם על השכנים.

שכנים מתנגדים להיתר בניה – סיבות התנגדות של השכנים להיתר בנייה

היתר בניה ללא הסכמת שכנים – התנגדות שכנים לבקשה להיתר תיבחן על ידי הועדה בעיקר מתרחישים כאלו, תפקיד ההועדה הוא לייצר איזון בין הבקשות והשיקולים הרלוונטיים ולהחליט בכל מקרה וגופו האם לאשר בקשה לאו לקבל את סיבות מכתב התנגדות להיתר בניה שהוגש באותו המקרה.

היתר בניה ללא הסכמת שכנים התנגדות שכנים להיתר בנייה
היתר בניה ללא הסכמת שכנים
התנגדות שכנים להיתר בנייה

התנגדות לבניית ממד – הרבה פעמים ישנה  התנגדות שכנים להיתרי בניה על בסיס הטענה כי שינוי אצל השכן יוריד את ערך הדירות שלהם. יש להכיר כי טיעון זה לא נכנס לשקלול ההחלטות של הועדה בנושא. הרבה נפגוש הגשת התנגדות להיתר בניה תל אביב בפרט, בטענה זו ואינה משפיעה כלל על החלטה אם ינתן ההיתר או לא.

התנגדות שכנים להיתר בנייה – אף טענות השכנים כי במהלך הבניה איכות חייהם תרד ויסבלו מרעש או לכלוך וכדומה, אינה מוצדקת דיה על מנת להגיע אל סירוב לבקשת היתר. גם במידה והועדה נוכחת כי סיבת הגשת התנגדות להיתר בניה תל אביב או שאר הארץ, היא על רק של סכסוך ונקמנות במבקש הייתר תדחה הועדה את ההתנגדות.

מה אם התנגדות שכנים לבניה התקבלה?

הגשת התנגדות להיתר בניה תל אביב
מכתב התנגדות להיתר בניה

הליך תכנוני – במידה והועדה לתכנון ובניה החליטה לקבל את התנגדות השכנים הועדה המקומית היא לא התחנה האחרונה בנושא זה ויש אפשרות להגיש עליה ערר. בגלל שהליך זה נוטה להסתרבל ומפני שיש חשיבות לבצע את ההליך באופן נכון על מנת למנוע התנגדות שכנים ובמידה ויש לטפל בה סבאוםן יעיל, חשוב לפנוץ אל עו"ד עוד לפני הגשת הבקשות. יש לפנות ברוגע אל השכנים ולהראות התחשבות במצבם ולטפל בכל שלב בדרך במלא תשומת הלב.

לנושאים רלוונטים של הגשת התנגדויות פנו לקישור – התנגדות לפרויקט תמ"א 38

התנגדות שכנים להיתר בניה | התנגדות שכנים לבניה | מכתב התנגדות להיתר בניה | הגשת התנגדות להיתר בניה תל אביב | התנגדות שכנים להיתרי בניה | היתר בניה ללא הסכמת שכנים | התנגדות שכנים להיתר בנייה | שכנים מתנגדים להיתר בניה      | התנגדות של השכנים להיתר בנייה | התנגדות שכנים היתר בניה

עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button