עסקת נדלן עורך דין

כאשר עורכים עסקת נדלן עורך דין מקצועי עשוי לסייע במימוש הזכויות שלכם, בתור לקוחותיו. עורך דין חוזה נדלן עם ניסיון בתחום יערוך חוזה נדלן אשר יגן על זכויות הלקוח, לכן, לפני עריכת חוזה נדלן עורך דין מומלץ לליווי העסקה או ההליך.

עורך דין מקרקעין אחראי על ייעוץ וייצוג לקוחות בכל הנוגע לדיני המקרקעין, תחום משפטי רחב היקף, מורכב ומגוון. החוק העיקרי העומד בבסיס דיני מקרקעין הוא חוק המקרקעין התשכ"ט-1969, אשר מגדיר מקרקעין בתור "קרקע, כל הבנוי והנטוע עליה וכל דבר המחובר אליה: חיבור של קבע או חיבור זמני."

לפיכך, עסקת מקרקעין היא עסקה הכוללת העברת זכויות קניין בקרקע עצמה או בכל מה שבנוי או מחובר לה (כגון דירה). בנוסף, דיני מקרקעין מסדירים את הגדרת הבית המשותף ובעלות משותפת במקרקעין. חוק זה נקרא חוק הבתים המשותפים.

עסקת נדלן עורך דין לליווי העסקה

שאיפת מרביתנו היא רכישת דירה, המהווה הוצאה כלכלית גדולה. עורכי דין מקרקעין עשויים להתמחות גם בנכסים המנוהלים על ידי רשות מקרקעי ישראל, לרבות ההחלטות והנהלים, עסקאות פיצול ושינוי ניצול, השגות מול משרד השמאי הממשלתי, רישומי קרקעות ועוד.

עסקאות מקרקעין הן נפוצות יחסית, אך הן עשויות להיות מורכבות ומסובכות, מה שהופך את המעורבות של עורך דין מקרקעין לקריטית במיוחד. המורכבות של העסקאות והדינים המסדירים אותן, אשר נמצאים בחוקים שונים ותקנות שונות, מצריכות טיפול של בעל מקצוע עם התמחות ספציפית בדיני מקרקעין.

עוד תחום הקשור לדיני מקרקעין ומערב עורך דין מקרקעין הוא תחום ההתחדשות העירונית, המסדיר את החוקים והתקנות בנוגע לפינוי בינוי או להליך תמ"א 38, המצריך ייצוג של עורך דין לבעלי הדירות מצד אחד וליזמים מצד שני.

חוזה נדלן עורך דין
חוזה נדלן עורך דין

חשיבותו של ייצוג עורך דין במכירת דירה או ברכישתה הנה מכרעת. עורך הדין המייצג מוכר או רוכש מנהל משא ומתן משפטי עבורו מול הצד שכנגד, ולוקח חלק הן טרם החתימה על הסכם מכר מחייב הן במהלכה והן לאחריה וזאת עד להשלמה מלאה של העסקה ורישום הזכויות ע"ש הרוכש.

חוזה נדלן עורך דין עם ניסיון

עורך דין נדלן מסייע בבחינת מספר רב של היבטים בעסקה – לרבות מיקום, כוונת שימוש בדירה לאחר הרכישה, גובה המשכנתא הנדרשת וכן היותה של הדירה חדשה מקבלן, או נכס יד שניה. ישנן מספר בדיקות מקדמיות חשובות שיש לבצע טרם רכישת הנכס. הפרקליט המלווה ידאג לכל שלבי התהליך, החל מביצוע בדיקות מקדמיות ועד לרישום זכויות ברשויות.

הדרך לעריכה וחתימה על חוזה נדל"ן אינה פשוטה כלל ובהכרח דורשת בדיקות מרובות:

  • מטרת הרכישה (מגורים או השקעה).
  • דירה מיד שניה או דירה חדשה מקבלן.
  • מיקום הדירה – ככל והמיקום אטרקטיבי יותר, כך המחיר עולה.
  • ההון העצמי העומד לרשות הלקוח. ובהתאם לכך…
  • גובה המשכנתה הנדרשת, ככל ונדרשת.

כל אלה הם רשימה חלקית בלבד של בדיקות מקדמיות.

לאחר בחירת הדירה, הנכם נדרשים לפנות לביצוע בדיקות מצבו התכנוני של הנכס במשרדי הרשות המקומית, בדיקות משפטיות וניסוח חוזה המכר. אם עד שלב זה, טרם לקחתם ליווי משפטי, זה הזמן להיפגש עם עורך דין נדל"ן מומחה.

עסקת נדלן עורך דין
עסקת נדלן עורך דין

עורך הדין המייצג את הרוכש ברכישת דירה חדשה מקבלן מנהל מו"מ משפטי מול עוה"ד מטעם החברה הקבלנית, עורך בהסכם המכר עשרות שינויים לטובת הרוכש ומלווה אותו בחתימה על הסכם המכר. ברכישת דירה מקבלן קיימת חשיבות מכרעת לייצוג משפטי על ידי עורך דין מומחה במקרקעין.

חוקים נוספים העומדים בבסיס דיני המקרקעין הם חוק התכנון והבנייה תשכ"ה-1965 אשר מסדיר את מוסדות התכנון בישראל, חוק המכר דירות (תשל"ה 1974) שנועד להקנות זכויות והגנה על רוכשי דירות, חוק הגנת הדייר (תשל"ב 1972) המגדיר את החובות והזכויות של בעל הנכס והשוכר, וחוקים נוספים הקשורים לרישוי, מיסוי וכד'.

מה חשוב עבור עורך דין חוזה נדלן

עורך דין מקרקעין מספק מגוון שירותים ללקוחות פרטיים, כגון טיפול בקבלת פיצויים בעקבות הליכי הפקעה, תביעות על פי סעיף 197 בחוק התכנון והבניה (פגיעה בזכויות בעקבות תכנית בניין-עיר), מיסוי מקרקעין, טיפול וליווי של קבוצות רכישה, עריכת חוזים וייצוג בעסקאות נדל"ן ועוד.

עו"ד מקרקעין מטפל גם בהליכים משפטיים בבתי המשפט ומול ערכאות שונות כגון ועדות ערר, המפקח על הבתים המשותפים, גישורים ובוררויות, מחלוקות וסכסוכים, פירוק שותפות במקרקעין, וכו'.

עורך דין חוזה נדלן
עורך דין חוזה נדלן

האמת היא, שאין רשימה מסודרת של בדיקות שצריכות להיעשות לפני מכירת דירה, וכל עורך דין יכול להגדיל ראש יותר או פחות ולבצע כמות בדיקות שונה בהתאם. לכן חשוב לברר אילו בדיקות מציע עורך הדין.

למשל, חלק מעורכי הדין יכניסו בחוזה שלהם סעיף שמציין שהם לא מבצעים בדיקות הקשורות לתכנון הדירה ופוטר אותם מאחריות לבעיות הקשורות אל חריגות בנייה וכדומה. לעומתם, ישנם עורכי דין שכן מבצעים גם בדיקות כאלו.

עיקבו אחרי משרד עו"ד קולודני ושות' בעמוד הפייסבוק שלנו

עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button